Соціально–психологічна служба – це спільна діяльність практичного психолога та соціального педагога.
Ми прагнемо, щоб наша школа стала острівцем людяності і гуманізму, творчості й постійного пошуку, щоб її випускники на все життя засвоїли: якщо хочеш стати щасливим, то слідуй золотому правилу - розум у голові, щирість у серці, здоров'я в тілі.
Мета: сприяння розумінню дітьми і молоддю через просвітницьку роботу переваг здорового способу життя, формування принципів здорового способу життя, стимулювання до самостійного й усвідомленого вибору життєвої позиції, визначення шляхів позитивної соціалізації молоді, здобуття знань, умінь і навичок здорового способу життя та відмова від негативної поведінки, виховання та розвиток творчої особистості, гідного громадянина України.
Основним завданням служби є забезпечення процесу соціалізації учнів у навчально – виховній діяльності, захист їхнього психічного, фізичного, соціального і духовного здоров’я, сприяння педагогічно доцільному і безконфліктному входженню молодої людини у світ дорослих, підготовка до самостійного життя в суспільстві, попередження і педагогічна корекція вад та відхилень розвитку особистості.
Для реалізації цієї мети використовуються різні види робіт:
1) Консультативна, яка полягає в допомозі людині вирішити ті проблеми, з якими приходять до психолога;
2) психодіагностична включає виконання різних методик, тестів, опитувальників (на виявлення особових особливостей, міжособових відносин, пізнавальних процесів).
3) психокоректувальна робота направлена на подолання негативних явищ в учбовому закладі, в сім'ї, в соціальному оточенні і розвиток здібностей, формування особи учня.
4) профілактична робота, суть якої полягає в попередженні можливих неблагополучний в психологічному і особовому розвитку учня.
Соціально-психологічна служба закладу:
-
Здійснює
психологічний супровід розвитку дитини.
-
Визначає психологічну готовність дітей до навчання
в школі (діагностична та корекційна робота з дітьми, що виявились не готові до школи).
-
Вивчення процесу
адаптації першокласників та п’ятикласників до шкільного життя. Профілактична дезадоптація.
-
Психологічний
супровід розвитку підлітків (діагностика особистісних рис та якостей, особливостей характеру, стимулювання саморозвитку та самовиховання, консультування з особистісних проблем, тематичні
бесіди, навчальні заняття, тренінги, психологічна допомога в кризових ситуаціях).
-
Допомога в професійному
самовизначенні старшокласників.
-
Робота з учнями
старшого шкільного віку (виявлення психологічної готовності до «дорослого життя»).
-
Виявлення «групи
ризику» (діти, що мають труднощі в навчанні, поведінці; емоційні розлади).Рекомендації батькам, вчителям, учням.
-
Психологічна
діагностика важковиховуваності та акцентуації характеру.
-
Розробка програм
педагогічної та психологічної корекції неадекватної поведінки.
-
Профілактика
правопорушень.
-
Орієнтація учнів на здоровий
спосіб життя.
-
Попередження суіцидної
поведінки.
-
Пошук шляхів
оптимізації навчально-виховного процесу.
-
Врегулювання конфліктних
ситуацій.
-
Робота з обдарованими
дітьми.
-
Робота з
категорійними дітьми (сиротами, напівсиротами, з малозабезпечених сімей, з багатодітних сімей, що постраждали від аварії на ЧАЕС…)
Бажаємо Вам, щоб початок навчання малюка в школі став приємною подією в житті всієї родини!